Наскоро попаднах на едно клипче, което ме накара много да се замисля. На една от последните SEO конференции интервюираха една мацка, която засегна темата за mobile search-а. Аз не съм много на ясно с мобилния пазар и затова повече от нещата бяха нови за мен. Не знаех, че търсачките сключват договори с мобилните производители, така че техните продукти да се използват като default търсачки в браузърите на телефоните, PDA-четата и т.н. И тъй като Micro$oft & Google са решили да инвестират в нещо, значи има хляб в него. General truth. Хубавото е, че веднъж изскочил на високи позиции в търсачките, би следвало да получаваш трафик и от мобилни браузъри. Веднага се замислих как биха изглеждали моите проекти на мобилен телефон..
Навремето се бях занимавал малко с WAP/WML и там нещата са ужасни, така че със сигурност си говорим за XHTML/CSS лейаут, като CSS-а ще ограничава големите картинки и банери на мобилните телефони. Но със сигурност ще е нужно и да се преподреди съдържанието. Стандартната подредба (банери/тагове горе, навигация под тях или вляво, и т.н.) не би стояла добре на телефон. Най-малкото, ако имаме повече от 7-8 линка в навигацията, то това ще представлява първата страница на тъй малкия дисплей. Слушайки интервюто се присетих за похвата, при който веднага след <body> тага се поставят дивовете с съдържанието, след това таговете, навигацията, и после всичко останало, като накрая всичко това се позиционира посредством CSS. Пишем по този начин, след това сетваме CSS-a за media="screen" и готово. Да но, мацката предложи нещо още по-добро. В началото на контента се поставя навигацията на самата страница, която представлява списък от anchored links (href="http://example.com/example.htm#paragraph02"), първият от които е този, който сочи към навигацията на сайта. Веднага след това започва съдържанието... Умно..
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment