Thursday, May 10, 2007

5-те най-важни характеристики на anchored text

Забелязвам, че на твърде много хора им е трудно да подберат правилните думи, които да линкнат към сайта си, затова реших да напиша едно кратко направление по темата.
Да започнем с това: какво е anchored text? Това е текстът на дадена хипервръзка, която води към някоя страница. (Когато хипервръзката е картинка, текстът в alt атрибута на картинката играе ролята на anchored text - бел. авт.) От гледната точка на кодера, това е текстът между <a> и </a> таговете. За оптимизаторът пък, това е най-силното оръжие след <title> тага. Говори се, че понякога оптимираните линкове и заглавие са достатъчно силни, за да проведете една успешна кампания дори и за фрази с голяма конкуренция.
Подборът на думите е много важна и пипкава задача. Представете си, че линкнатия текст струва един долар. В него се съдържат няколко думи. Всяка една от тях струва 1/n долара, където n е общият брой на думите. Да вземем за пример следните линкове: Седмична програма на над 50 телевизии в България онлайн и Онлайн ТВ програмата. Първият от тях е по-описателен, докато вторият е по-конкретен. Тънкостта в случая е, че аз реално се състезавам с този сайт за думите 'тв пргорама', 'онлайн тв', 'програмата' и т.н. Малко хора търсят за 'седмична програма' и производните. Следователно вторият линк е по-добър в моя случай, тъй като думите, за които се състезвам са с по-голяма тежест в този линк. Съответно е важно да се напаснат и в правилната подредба, защото, както навярно знаете, точното съвпадение е по-релевантно. И в тоя ред на мисли с този линк удрям с един куршум два заека - 'Онлайн ТВ' и 'ТВ програмата'. Не използвам предлози, защото те просто ще намалят тежестта на останалите думи. Всяка една от двете фрази има по '66 цента' стойност, докато при първия линк тя е значително по-малка.
Ако пък имате широк спектър от ключови думи, за които трябва да оптимирате, тогава просто се спрете на няколко вариянта с по 2-3 думи и ги сменяйте по различните сайтове. Естествено, не случайно :) Другата тънкост е, че Google като индексира някой линк, преглежда текста около него, за да види дали линка е естествен (natural, organic) или е платен, спам или нещо подобно. От най-голяма важност са думите в диапазон 1-2 изречения преди и след линка. Старайте се там да се съдържат най-важните ви ключови думи. Използвайте и title атрибута на линковете, за да допринесете за още по-релевантна описателност на съпътстващия текст. Ако линкът се намира в началото или в края на параграф, той има по-голяма тежест, отколкото ако е в средата. Комбинирайте всичките си познания в HTML, за да създадете впечатление за важност на вашия линк. Също така бъдете възможно най-конкретни в описателния текст около него. Поиграйте си с думите, използвайте различни вариации на сродни думи, членувайте, степенувайте. Всичко, каквото ви дойде на акъл, но внимавайте да не заприличате на спам. Избягвайте ненужните повторения. Дръжте на стила, но винаги имайте SEO наум :)
Когато линквате се стремете:
  • Да сте възможно най-описателни с най-малко думи;
  • Да избягвате предлози и малки думи, освен ако те не влизат интуитивно в най-търсените фрази;
  • Да подредите думите така, че да имате възможно най-голям шанс за точно съвпадение (exact match);
  • Думите да са в най-интуитивната форма (с/без пълен член, умалителни, на кирилица/латиница и т.н.);
  • Да поставите линка на важно място в страницата и по възможност се възползвайте от описателните текстове наоколо.
Съответно е много важно на страницата, към която този линк сочи, тези същите думи да се съдържат по важните места (title, description, h*, strong..), а в останалата част от текста още веднъж разгърнете цялото разнообразие на релевантни ключови думи, разбира се без това да наруши стилистичната форма на текста с дразнещи повторения или нещо от сорта. Имайте предвид, също така, че думите (линковете) в началото на страницата имат по-голяма тежест от тези в края и още по-голяма от тези по-средата. Въпреки това Google знае, че истинският сайт се намира в параграфите. Абе, пипкаво е :)
Този пост е продиктуван въз основа наблюдения по форуми, а поводът за написването е дискусия в predpriemach.com

2 comments:

James said...

Great article keep it up!!

John said...

great article, keep it up!

http://www.night-directory.com/