Matt Cuts сподели към кои директории да се ориентираме в своя пост относно платените линкове. Той казва, че Google обръща специално внимание на директориите и ги следи отблизо. Според него, ако в една директория може да попадне всеки сайт, значи тя не е нищо повече от обикновена линкферма. За Google е важно директориите да отделят внимание на отделните сайтове и некачествените да бъдат филтрирани. Той оправда и платените директории, като според него цената се заплаща за времето, за което те ще прегледат сайта и ще решат дали той да бъде одобрен или не. Не знам за вас, но аз не виждам нищо ново тук, освен TrustRank и linking neighborhood. Поправете ме ако греша.
От друга страна пък, Google събира информация за платени линкове и май смята да наказва сайтовете, които купуват/предлагат линкове. Голямо впечатление ми направи следният абзац:
Q: This is all well and fine, but I decide what to do on my site. I can do anything I want on it, including selling links.A: You’re 100% right; you can do absolutely anything you want on your site. But in the same way, I believe Google has the right to do whatever we think is best (in our index, algorithms, or scoring) to return relevant results. Чудя се докога Google ще спре да опорочава бизнеса. Не виждам какъв е проблемът на тъсачката с големи сайтове, които могат да си позволят да продават линкове по сайта си. Все пак Интернет е част от рекламата и е съвсем нормално да се плаща за реклама. От една страна Google са против размяната на линкове, от друга - против продажбата. Какво да правим с линковете тогава? Не може всички линкове да са 'органични'. А и не виждам никакъв по-естествен мотив да линкнеш някоя страница от това, тя да ти плати за съответния линк :) Ще поживеем и ще видим как ще се отрази този reporting на резултатите.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment