Wednesday, June 13, 2007

Google предлага статистика за позициите на AdWords кампаниите (Placement Reports)

Вчера Google обявиха откриването на Placement Reports, инструмент за статистика на позициите на AdWords рекламите по различните сайтове. Рекламодателите ще могат да видят на кои сайтове се показва рекламата заедно със следната статистика:
  • домейн;
  • URL;
  • импресии;
  • кликове;
  • конверсии;
  • разходи;
  • статистика за трафика от AdSense.
По този начин може да се направи анализ на контекстуалните реклами за тяхната таргетираност, ROI и посещенията като цяло. При наличието на тази информация може много лесно да се види кои са най-добрите партньори за реклама, както и къде не си струва да се рекламира с тези ключови думи. Най-вероятно след време този инструмент ще бъде интегриран в Google Analytics и нищо чудно съвсем скоро да можем да следим какво е правил всеки един посетител на нашата страница от момента на пристигането на сайта ни до момента на излизане.
Всичко това дава един огромен тласък в PPC кампаниите и въвежда нови измерения на прозрачността между рекламодателите и рекламиращите сайтове. Само да припомня, на Google Developer Day разработчиците на лидерът в онлайн маркетинга и търсенето (и намирането респективно :П) разкриха своите амбиции да разширят възможностите си в local search технологиите. Целта на всичко това е рекламните кампании през Google да бъдат възможно най-ефективни и таргетирани. За сега се справят отлично.

Забележка: За сега Placement Reports работят само за клиенти от САЩ, но в следващите седмици ще тръгне и глобално.

1 comment:

Anonymous said...

Днес (вече 19.06 в бг) още не е пуснато. Дано го пуснат по бързо че последните няколко дни импресиите и кликовете от контент нетурка скочиха над 10 пъти (предполагам от това че адсенс се появи на доста български сайтове) и се чудя на кои сайтове да спра показването на реклами